Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12480
Title: Het effect van experience shopping op het consumentengedrag. Literatuurstudie en empirisch onderzoek
Authors: Paesmans, Anke
Advisors: JANSSENS, Wim
WILLEMS, Kim
PETERMANS, Ann
Issue Date: 2010
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze masterproef handelt over het effect van experience shopping op het consumentengedrag. Dit is het effect van de hele belevenis omtrent shoppen op je consumentengedrag. In de massaconsumptiecultuur vandaag de dag gaan mensen winkelen om heel wat verschillende redenen. Maar wat vaststaat, is dat shoppen door iedereen gedaan wordt. Waar we vroeger gingen shoppen omdat we iets nodig hadden doen we dat nu vooral omdat we er zin in hebben. Shoppen is onze manier van zelfexpressie. De belangrijkste verschuiving van de laatste eeuw is die naar de shopping experience. Wanneer men gaat winkelen, wilt men niet meer gewoon het product kopen en daarna terug naar huis te gaan. Men wil beleven. Een belevenis is persoonlijk. Het bestaat alleen maar in het hoofd van een individu die geëngageerd is op een emotioneel, fysiek, intellectueel of zelfs spiritueel niveau. Dus, geen twee personen kunnen dezelfde belevenis hebben. Elke belevenis wordt individueel gevormd door een interactie tussen al
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12480
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06240822009634.pdf3.62 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

52
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

40
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.