Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12616
Title: Een vergelijking van meetmethoden voor winkelimago . Gevalstudie: JBC in vergelijking met zijn naaste concurrenten
Authors: MERKEN, Anne 
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Deze masterproef is een onderzoek naar de diverse methoden die kleinhandelaren voorhanden hebben om hun winkelimago te meten. Een ongunstig economisch klimaat, steeds toenemende (internationale) concurrentie en veeleisende klanten veroorzaken een harde strijd om de voorkeur van de consument. Een onderscheidend en aantrekkelijk winkelimago vormt, omwille van zijn link met diverse vitale succesfactoren zoals tevredenheid en loyaliteit, evenwel een waardevol wapen. Het moeilijk te imiteren karakter van imago draagt eveneens sterk bij tot het welslagen van de kleinhandelaar. Om een positief en gedifferentieerd imago op te bouwen dient de retailer echter allereerst in de mogelijkheid te verkeren zijn eigen imago en dit van zijn naaste rivalen te meten. De centrale onderzoeksvraag van deze masterproef luidt dan ook als volgt: 'Welke zijn de bestaande methoden voor het meten van winkelimago in de kleinhandel?' Aan de hand van twee onderdelen, een literatuurstudie en een praktijkon
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12616
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06242102010583.pdf4.04 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

60
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

36
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.