Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12707
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorVANCAUTEREN, Mark-
dc.contributor.authorVanheers, Wouter-
dc.date.accessioned2011-11-25T09:06:26Z-
dc.date.available2011-11-25T09:06:26Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/12707-
dc.description.abstractDe grote technologische innovaties in de telecommunicatiesector en de liberalisatie van het handels' en telecombeleid hebben ervoor gezorgd dat de barrières om deel te nemen aan e-commerce zo goed als verdwenen zijn. Door de hoge breedbandpenetratie hebben consumenten vandaag de dag globaal toegang tot het internet. Dat laatste wordt zowel door de Europese overheden als door de Belgische overheid aangemoedigd door middel van programma's die tot doel hebben de internetpenetratie te verhogen en zo de digitale kloof weg te werken. Die positieve aandacht voor het internet heeft het consumentenvertrouwen ten opzichte van handel over het internetkanaal mee vergroot. In verschillende studies worden dan ook verschillende motieven aangehaald voor het adopteren van e-commerce. Die bevatten onder andere het verminderen van kosten, het targetten van nichemarkten, het experimenteren met nieuwe technologieën en de vrees voor concurrentieel verlies. Verder is er ook sprake van disintermediatie waa-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.language.isoen-
dc.publisherUHasselt Diepenbeek-
dc.titleHet effect van business-to-consumer electronic commerce op de productiviteit van bedrijven: een panel data analyse van Belgische bedrijven-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen-marketing-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcatD2-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorVanheers, Wouter-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationVanheers, Wouter (2011) Het effect van business-to-consumer electronic commerce op de productiviteit van bedrijven: een panel data analyse van Belgische bedrijven.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06243562010634.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

26
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

24
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.