Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12707
Title: Het effect van business-to-consumer electronic commerce op de productiviteit van bedrijven: een panel data analyse van Belgische bedrijven
Authors: Vanheers, Wouter
Advisors: VANCAUTEREN, Mark
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: De grote technologische innovaties in de telecommunicatiesector en de liberalisatie van het handels' en telecombeleid hebben ervoor gezorgd dat de barrières om deel te nemen aan e-commerce zo goed als verdwenen zijn. Door de hoge breedbandpenetratie hebben consumenten vandaag de dag globaal toegang tot het internet. Dat laatste wordt zowel door de Europese overheden als door de Belgische overheid aangemoedigd door middel van programma's die tot doel hebben de internetpenetratie te verhogen en zo de digitale kloof weg te werken. Die positieve aandacht voor het internet heeft het consumentenvertrouwen ten opzichte van handel over het internetkanaal mee vergroot. In verschillende studies worden dan ook verschillende motieven aangehaald voor het adopteren van e-commerce. Die bevatten onder andere het verminderen van kosten, het targetten van nichemarkten, het experimenteren met nieuwe technologieën en de vrees voor concurrentieel verlies. Verder is er ook sprake van disintermediatie waa
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12707
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06243562010634.pdf3.17 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

24
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.