Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12784
Title: Simulatoronderzoek signalisatie
Authors: Deboeure, Senne
Advisors: WETS, Geert
Issue Date: 2011
Publisher: UHasselt Diepenbeek
Abstract: Simulatoronderzoek over het verband tussen de locatie van signalisatie en gereden snelheid, bij wegenwerken. Er werd onderzocht welke invloed de locatie in het straatbeeld en de locatie ten opzichte van de werfzone van snelheidsbeperkingen een invloed hebben op de gereden snelheden. Conclusie is dat het invoeren van een snelheidsbeperking waar een werfzone begint, minder veilig is en een kleiner effect heeft op de gereden snelheden, dan een snelheidsbeperking die al op voorhand ingevoerd wordt. Verder heeft de locatie van snelheidsborden naast of boven de weg een heel beperkte invloed.
Notes: master in de verkeerskunde-verkeersveiligheid
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12784
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
04222202010322.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

24
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

10
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.