Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/12990
Title: Marktconvergentie en alliantievorming in de Nederlandse telecommunicatie- en media-industrie
Authors: ROIJAKKERS, Nadine 
de Man, Ard-Pieter
Gubbels, Ivo
Issue Date: 2011
Source: Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 85(5), p. 284-293
Abstract: Dankzij digitalisering en liberalisering ontstaat convergentie tussen voorheen gescheiden sectoren. Deze convergentie kan organisatorisch onder meer gerealiseerd worden door het gebruik van allianties. Dit artikel onderzoekt hoe een bepaald type convergentie wordt gerealiseerd met behulp van verschillende allianties. Wij concluderen dat allianties inderdaad worden ingezet voor convergentie, dat convergentie plaatsvindt tussen bestaande markten en rondom creatie van nieuwe markten, maar dat geen verschillende alliantievormen worden gebruikt voor deze twee vormen van marktconvergentie.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/12990
ISSN: 0924-6304
Category: A1
Type: Journal Contribution
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Roijakkers De Man Gubbels MAB 5.pdf
  Restricted Access
Published version207.69 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

66
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

58
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.