Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15653
Title: De invloed van het proces en de uitkomst bij co-creatie
Authors: Mergole, Alyssa
Advisors: STREUKENS, Sandra
LEROI-WERELDS, Sara
MERKEN, Anne
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: Hedendaagse bedrijven komen steeds meer tot het besef dat het niet voldoende is om enkel een product te verkopen aan hun klant. Een consument wil vandaag de dag een totaalpakket kopen en niet meer enkel een puur product. Dit is wat Vargo en Lusch (2008) de Service-Dominant logic noemen. Vanuit dit concept is het co-creatieproces ontstaan waarbij een consument niet enkel een aankoop doet maar ook samenwerkt met het bedrijf om waarde voor het product te creëren. Het bedrijf kan bovendien voordeel halen uit deze co-creatie zoals een verhoogde loyaliteit, verminderde kosten of meer gewenste producten (Auh et al., 2007). Ook de klant heeft voordeel aan co-creatie mits dit ervoor kan zorgen dat het bedrijf lagere prijzen kan hanteren en de klant meer inspraak heeft in de producten wat voor meer wenselijke producten zorgt (Auh et al., 2007). Het is dus belangrijk voor een bedrijf om te weten wat de invloed is van het proces en de uitkomst op de tevredenheid en bereidheid van de consument
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/15653
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
08270932012583.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

28
checked on Nov 1, 2023

Download(s)

18
checked on Nov 1, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.