Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/15663
Title: Value co-creation in een retail setting: theoretisch kader en empirische studie.
Authors: Posen, Toon
Advisors: SWINNEN, Gilbert
Issue Date: 2013
Publisher: UHasselt
Abstract: In deze thesis gaan we na of het fenomeen self-serving bias voorkomt in klant-bedrijfsrelaties. Meer specifiek voeren wij ons onderzoek in de retail sector. Self-serving bias is het fenomeen waarbij personen die samenwerken aan een gemeenschappelijk eindresultaat, de neiging hebben om meer dan het gemiddelde van de verantwoordelijkheid voor een beter dan verwacht eindresultaat op te eisen, terwijl ze in geval het eindresultaat slechter is dan verwacht, de verantwoordelijkheid bij hun partners leggen. Als voorbeeld voor onze praktijkstudie hebben we gekozen voor Nike. Daarnaast onderzoeken we ook of relationship closeness een moderator is in geval self-serving bias daadwerkelijk voorkomt in onze dataset. Deze praktijkstudie wordt voorafgegaan door een uitgebreide literatuurstudie.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-operationeel management en logistiek
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/15663
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
05231582012588.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

20
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

10
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.