Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/16241
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | ARIEN, Caroline | - |
dc.contributor.author | BRIJS, Kris | - |
dc.contributor.author | CEULEMANS, Wesley | - |
dc.contributor.author | VANROELEN, Giovanni | - |
dc.contributor.author | JONGEN, Ellen | - |
dc.contributor.author | DANIELS, Stijn | - |
dc.contributor.author | BRIJS, Tom | - |
dc.contributor.author | WETS, Geert | - |
dc.date.accessioned | 2014-01-30T14:41:01Z | - |
dc.date.available | 2014-01-30T14:41:01Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.citation | Proceedings van het Belgisch Wegencongres | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/16241 | - |
dc.description.abstract | In deze rijsimulatorstudie wordt het effect van een herhaalde blootstelling aan twee snelheidsverlagende maatregelen onder-zocht: namelijk (1) een poortconstructie aan de overgang tussen buiten en binnen de bebouwde kom en (2) transversale rumble strip markeringen op de tangent voor een gevaarlijke bocht. Gedurende vijf opeenvolgende dagen namen zestien proefpersonen deel aan het onderzoek. De resultaten tonen aan dat beide maatregelen ook op langere termijn een snelheidsreductie generen en dus de verkeersveiligheid verbeteren. Desalniettemin zal de implementatie van de maatregelen afhangen van contextuele factoren, zoals het feit of de weg in hoofdzaak een verkeers- of verblijfsfunctie heeft. | - |
dc.language.iso | nl | - |
dc.title | Een rijsimulatorstudie over het langdurige effectvansnelheidsverlagende maatregelen | - |
dc.type | Proceedings Paper | - |
local.bibliographicCitation.conferencedate | 11-13 September 2013 | - |
local.bibliographicCitation.conferencename | Belgisch Wegencongres | - |
local.bibliographicCitation.conferenceplace | Luik, Belgium | - |
local.format.pages | 12 | - |
local.bibliographicCitation.jcat | C2 | - |
local.type.refereed | Refereed | - |
local.type.specified | Proceedings Paper | - |
dc.identifier.url | http://www.wegencongres.be/welkom-bwc.php | - |
local.bibliographicCitation.btitle | Proceedings van het Belgisch Wegencongres | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | ARIEN, Caroline | - |
item.contributor | BRIJS, Kris | - |
item.contributor | CEULEMANS, Wesley | - |
item.contributor | VANROELEN, Giovanni | - |
item.contributor | JONGEN, Ellen | - |
item.contributor | DANIELS, Stijn | - |
item.contributor | BRIJS, Tom | - |
item.contributor | WETS, Geert | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.fullcitation | ARIEN, Caroline; BRIJS, Kris; CEULEMANS, Wesley; VANROELEN, Giovanni; JONGEN, Ellen; DANIELS, Stijn; BRIJS, Tom & WETS, Geert (2013) Een rijsimulatorstudie over het langdurige effectvansnelheidsverlagende maatregelen. In: Proceedings van het Belgisch Wegencongres. | - |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ariƫn et al_Proceeding Belgisch Wegencongres.pdf | 581.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
230
checked on Nov 7, 2023
Download(s)
104
checked on Nov 7, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.