Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/18123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHENDRIKS, Walter-
dc.contributor.authorLAMBRECHTS, Frank-
dc.contributor.authorVandenrijt, Liesbeth-
dc.contributor.authorKELLECI, Ruveyda-
dc.contributor.authorVOORDECKERS, Wim-
dc.contributor.authorHUYBRECHTS, Jolien-
dc.contributor.authorDEKKER, Julie-
dc.date.accessioned2015-01-19T10:59:11Z-
dc.date.available2015-01-19T10:59:11Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.isbn9789081182393-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/18123-
dc.description.abstractBelgië staat voor een enorme uitdaging: 20.000 Belgische bedrijven zullen de eerstkomende jaren op zoek moeten naar een CEO opvolger. Het vinden van de juiste opvolger is voor deze bedrijven cruciaal voor het voortbestaan van de onderneming. Dit boek gaat specifiek in op het CEO opvolgingsproces in familiebedrijven. Traditiegetrouw kiezen familiebedrijven voor een opvolger uit de eigen familie. Slechts 11 procent van de familiebedrijven kiest op dit moment voor een CEO opvolger van buiten de familie. Het doel van dit boek is tweeledig. Het eerste doel is het wetenschappelijk onderbouwen van de verschillende facetten van het opvolgingsproces. Eén van de facetten kan zijn het erkennen van de nood aan en het inzien van de potentiële voordelen van een niet-familiale CEO, het beschrijven van competenties en persoonlijkheid van een (succesvolle) niet familiale CEO en tot slot het selectie- en integratieproces van de niet-familiale CEO in het familiebedrijf. Het tweede doel is het concretiseren van het opvolgingproces: hoe pak je dit aan, waar moet je vooral op letten, wat zijn de do’s en don’ts. Deze praktische informatie is voor een groot deel gebaseerd op de ervaringen van de familiebedrijven die reeds zijn overgestapt op een niet-familiale CEO. In dit boek wordt tevens aandacht besteed aan de rol van de familiale ondernemer in het opvolgingsbesluit. Het selecteren en integreren van een niet-familiale CEO in het familiebedrijf is vaak een zeer complex proces, en in veel gevallen uniek voor elk familiebedrijf. Pasklare oplossingen bestaan dus ook niet. Toch biedt dit boek u een solide basis om aan de slag te gaan.-
dc.language.isonl-
dc.publisherVKW Limburg-
dc.titleDe niet-familiale CEO in het familiebedrijf. Hoe komen tot een succesvolle en duurzame relatie-
dc.typeBook-
local.format.pages135-
local.bibliographicCitation.jcatB1-
local.publisher.placeHasselt-
local.type.specifiedBook-
dc.identifier.urlhttp://publications.e-dition.be/vkw/11091-
item.fulltextNo Fulltext-
item.contributorHENDRIKS, Walter-
item.contributorLAMBRECHTS, Frank-
item.contributorVandenrijt, Liesbeth-
item.contributorKELLECI, Ruveyda-
item.contributorVOORDECKERS, Wim-
item.contributorHUYBRECHTS, Jolien-
item.contributorDEKKER, Julie-
item.accessRightsClosed Access-
item.fullcitationHENDRIKS, Walter; LAMBRECHTS, Frank; Vandenrijt, Liesbeth; KELLECI, Ruveyda; VOORDECKERS, Wim; HUYBRECHTS, Jolien & DEKKER, Julie (2014) De niet-familiale CEO in het familiebedrijf. Hoe komen tot een succesvolle en duurzame relatie.-
Appears in Collections:Research publications
Show simple item record

Page view(s)

72
checked on Sep 6, 2022

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.