Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/18872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDE PAUW, Ellen-
dc.contributor.authorDANIELS, Stijn-
dc.contributor.authorBRIJS, Tom-
dc.contributor.authorHERMANS, Elke-
dc.contributor.authorWETS, Geert-
dc.date.accessioned2015-05-26T12:44:36Z-
dc.date.available2015-05-26T12:44:36Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationGeeraerd, Ingrid; Dergent, Stijn (Ed.). Jaarboek Verkeersveiligheid 2015, p. 36-40-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/18872-
dc.description.abstractDat overdreven snelheid een belangrijke risicofactor vormt voor verkeersongevallen, hoeft weinig betoog. Dat dit probleem sterk aanwezig blijft binnen Vlaanderen, evenmin. Onbemande snelheidshandhaving is één van de maatregelen die wordt ingezet om dat probleem in te perken. Op autosnelwegen wordt er naast de reeds jarenlang ingevoerde snelheidscamera’s, ook gebruik gemaakt van trajectcontrole. De vraag is echter of die maatregelen effectief zijn. In dit onderzoek zochten we een antwoord op die vraag en gingen we na welke effecten die maatregelen hebben op de gereden snelheid enerzijds en op het aantal ongevallen anderzijds.-
dc.language.isonl-
dc.publisherSteunpunt Verkeersveiligheid-
dc.titleEffecten van onbemande snelheidshandhaving op autosnelwegen in Vlaanderen-
dc.typeProceedings Paper-
local.bibliographicCitation.authorsGeeraerd, Ingrid-
local.bibliographicCitation.authorsDergent, Stijn-
local.bibliographicCitation.conferencedate17 Maart 2015-
local.bibliographicCitation.conferencenameVlaams Congres Verkeersveligheid-
local.bibliographicCitation.conferenceplaceLeuven, Belgium-
dc.identifier.epage40-
dc.identifier.spage36-
local.format.pages4-
local.bibliographicCitation.jcatC2-
local.publisher.placeDiepenbeek-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedProceedings Paper-
local.bibliographicCitation.btitleJaarboek Verkeersveiligheid 2015-
item.contributorDE PAUW, Ellen-
item.contributorDANIELS, Stijn-
item.contributorBRIJS, Tom-
item.contributorHERMANS, Elke-
item.contributorWETS, Geert-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationDE PAUW, Ellen; DANIELS, Stijn; BRIJS, Tom; HERMANS, Elke & WETS, Geert (2015) Effecten van onbemande snelheidshandhaving op autosnelwegen in Vlaanderen. In: Geeraerd, Ingrid; Dergent, Stijn (Ed.). Jaarboek Verkeersveiligheid 2015, p. 36-40.-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
depauwkangoeroe.pdfPeer-reviewed author version259.68 kBAdobe PDFView/Open
vabb23502.pdfPublished version290.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

50
checked on Jul 15, 2022

Download(s)

40
checked on Jul 15, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.