Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/18872
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | DE PAUW, Ellen | - |
dc.contributor.author | DANIELS, Stijn | - |
dc.contributor.author | BRIJS, Tom | - |
dc.contributor.author | HERMANS, Elke | - |
dc.contributor.author | WETS, Geert | - |
dc.date.accessioned | 2015-05-26T12:44:36Z | - |
dc.date.available | 2015-05-26T12:44:36Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Geeraerd, Ingrid; Dergent, Stijn (Ed.). Jaarboek Verkeersveiligheid 2015, p. 36-40 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/18872 | - |
dc.description.abstract | Dat overdreven snelheid een belangrijke risicofactor vormt voor verkeersongevallen, hoeft weinig betoog. Dat dit probleem sterk aanwezig blijft binnen Vlaanderen, evenmin. Onbemande snelheidshandhaving is één van de maatregelen die wordt ingezet om dat probleem in te perken. Op autosnelwegen wordt er naast de reeds jarenlang ingevoerde snelheidscamera’s, ook gebruik gemaakt van trajectcontrole. De vraag is echter of die maatregelen effectief zijn. In dit onderzoek zochten we een antwoord op die vraag en gingen we na welke effecten die maatregelen hebben op de gereden snelheid enerzijds en op het aantal ongevallen anderzijds. | - |
dc.language.iso | nl | - |
dc.publisher | Steunpunt Verkeersveiligheid | - |
dc.title | Effecten van onbemande snelheidshandhaving op autosnelwegen in Vlaanderen | - |
dc.type | Proceedings Paper | - |
local.bibliographicCitation.authors | Geeraerd, Ingrid | - |
local.bibliographicCitation.authors | Dergent, Stijn | - |
local.bibliographicCitation.conferencedate | 17 Maart 2015 | - |
local.bibliographicCitation.conferencename | Vlaams Congres Verkeersveligheid | - |
local.bibliographicCitation.conferenceplace | Leuven, Belgium | - |
dc.identifier.epage | 40 | - |
dc.identifier.spage | 36 | - |
local.format.pages | 4 | - |
local.bibliographicCitation.jcat | C2 | - |
local.publisher.place | Diepenbeek | - |
local.type.refereed | Refereed | - |
local.type.specified | Proceedings Paper | - |
local.bibliographicCitation.btitle | Jaarboek Verkeersveiligheid 2015 | - |
item.contributor | DE PAUW, Ellen | - |
item.contributor | DANIELS, Stijn | - |
item.contributor | BRIJS, Tom | - |
item.contributor | HERMANS, Elke | - |
item.contributor | WETS, Geert | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.fullcitation | DE PAUW, Ellen; DANIELS, Stijn; BRIJS, Tom; HERMANS, Elke & WETS, Geert (2015) Effecten van onbemande snelheidshandhaving op autosnelwegen in Vlaanderen. In: Geeraerd, Ingrid; Dergent, Stijn (Ed.). Jaarboek Verkeersveiligheid 2015, p. 36-40. | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
depauwkangoeroe.pdf | Peer-reviewed author version | 259.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
vabb23502.pdf | Published version | 290.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
50
checked on Jul 15, 2022
Download(s)
40
checked on Jul 15, 2022
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.