Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/19391
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorQUAX, Peter-
dc.contributor.advisorLAMOTTE, Wim-
dc.contributor.authorSchreurs, Gunter-
dc.date.accessioned2015-09-29T08:47:33Z-
dc.date.available2015-09-29T08:47:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/19391-
dc.description.abstractHet is voor gamebedrijven belangrijk om snel en eenvoudig content aan te kunnen maken. Hierbij is het belangrijk dat deze content in een 3D wereld kan worden geplaatst. Er moet vooral aandacht worden geschonken aan reeds gekende technieken die bruikbare resultaten geven met enkele artefacten. Hiervoor wordt er een analyse gemaakt over de state of the art technologieën en processen voor AR-content te creëren. De focus ligt hierbij op captatie technieken die zorgen voor het snel en eenvoudig aanmaken van 3D modellen vanuit objecten in de wereld. Er is een pipeline die beschrijft hoe het probleem mogelijk wordt aangepakt. De volledige pipeline wordt overlopen doorheen de thesis. Initieel wordt een high-level analyse gemaakt van de verschillende stappen die nodig zijn om een dergelijk systeem te bouwen. Doorheen deze analyse worden verschillende elementen van het proces vergeleken met elkaar. Hierbij wordt er vooral aandacht gelegd op elementen van het proces die niet optimaal zijn voor het genereren van game-gerelateerde objecten. Voor deze objecten is het namelijk belangrijk dat ze dynamisch zijn. Hiermee wordt bedoeld dat het eenvoudig moet zijn ze te kunnen animeren en vrij geplaatst kunnen worden in een 3D omgeving. Daarnaast moet het ook eenvoudig zijn om verschillende modellen te kunnen creëren op een korte tijd. Na de analyse volgt er een implementatie van de pipeline waarbij reeds gekende concepten gebruikt worden, samen met nieuwe concepten, om zo enkele deelproblemen aan te pakken.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publishertUL-
dc.titleDynamic character reconstruction using Kinect-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de informatica-multimedia-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.fullcitationSchreurs, Gunter (2015) Dynamic character reconstruction using Kinect.-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorSchreurs, Gunter-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10297292014196.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

30
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

12
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.