Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/21476
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDE BLEECKERE, Sylvain-
dc.date.accessioned2016-06-09T10:16:10Z-
dc.date.available2016-06-09T10:16:10Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.isbn9789080516533-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/21476-
dc.description.abstractDe talrijke betekenislijnen die ontspringen aan de bron van ‘het aards paradijs’ (de Bijbel, de diverse kunsten) komen samen in het oeuvre van Terrence Malick. Het is verantwoord om zijn werk te benaderen als intens beeldend denken over het cultuurbeeld van het aards paradijs. In de spiegel van zijn werk krijgt ‘het aards paradijs als zinnebeeld’ een concrete inhoud. Dat is vooral het geval in zijn films The New World en The Tree of Life.-
dc.language.isonl-
dc.publisherMen(S)tis-
dc.relation.ispartofseriesMen(S)tis’ Studies # 2-
dc.titleHet aards paradijs als zinnebeeld: Beschouwingen bij The New World en The Tree of Life-
dc.typeBook-
local.format.pages120-
local.bibliographicCitation.jcatB1-
local.publisher.placeHasselt-
local.type.specifiedBook-
item.fullcitationDE BLEECKERE, Sylvain (2012) Het aards paradijs als zinnebeeld: Beschouwingen bij The New World en The Tree of Life.-
item.fulltextNo Fulltext-
item.contributorDE BLEECKERE, Sylvain-
item.accessRightsClosed Access-
Appears in Collections:Research publications
Show simple item record

Page view(s)

28
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.