Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/22321
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | BAEKELAND, Pieter | - |
dc.contributor.advisor | THIBAUT, Pieter | - |
dc.contributor.advisor | MOLKENS, Tom | - |
dc.contributor.advisor | DRAGAN, Dan | - |
dc.contributor.author | Bollen, Quincy | - |
dc.contributor.author | Ramaekers, Robin | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T17:59:24Z | - |
dc.date.available | 2016-09-29T17:59:24Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/22321 | - |
dc.description.abstract | Airdeck is een vloersysteem met gewicht besparende elementen van Airdeck Building Concepts nv. Op vraag van dit bedrijf wordt een onderzoek uitgevoerd naar de pons- en dwarskrachtcapaciteit. Voor de bepaling van de dwarskrachtcapaciteit dient NBN EN 1992-1-1 gevolgd te worden, dit leidt tot een mogelijke te conservatieve reductiefactor. Het doel van deze masterproef is om een beter idee te bekomen van de werkelijke reductiefactor en indien mogelijk ook inzichten in het falingsmechanisme. Het onderzoek wordt opgesplitst in twee niveaus, enerzijds onderzoek naar de theoretische en praktische dwarskrachtcapaciteit en anderzijds de problematiek van ponskrachten. Voor de theoretische en praktische dwarskrachtcapaciteit zijn er een aantal reductiefactoren opgesteld. Deze zijn geverifieerd aan de hand van dwarskrachtproeven en eindige elementen software via een lineaire elastische analyse. Deze proeven zijn uitgevoerd op twee verschillende varianten namelijk A220 en A340. Voor elke variant is er een massieve vloer en een Airdeckvloer beproefd. Daarnaast is de invloed van de geometrie van de holle elementen bestudeerd. Voor de problematiek van ponskrachten is er een theoretische reductiefactor bepaald. Hierbij is ook onderzoek gedaan naar de ideale ponswapening. Uit de resultaten blijkt dat de experimentele reductiefactor overeenstemt met de volumetrische reductiefactor. Daarnaast blijkt dat bij een beperkte belasting het niet noodzakelijk is om alle Airboxen te verwijderen binnen de controle omtrek van de ponskegel. | - |
dc.format.mimetype | Application/pdf | - |
dc.language | nl | - |
dc.publisher | UHasselt | - |
dc.title | Onderzoek naar de pons- en dwarskrachtcapaciteit van lichtgewicht vloersystemen | - |
dc.type | Theses and Dissertations | - |
local.format.pages | 0 | - |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | - |
dc.description.notes | master in de industriƫle wetenschappen: bouwkunde | - |
local.type.specified | Master thesis | - |
item.fullcitation | Bollen, Quincy & Ramaekers, Robin (2016) Onderzoek naar de pons- en dwarskrachtcapaciteit van lichtgewicht vloersystemen. | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.contributor | Bollen, Quincy | - |
item.contributor | Ramaekers, Robin | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
12357962015H61.pdf | 68.18 MB | Adobe PDF | View/Open | |
12357962015H61p.pdf | 2.34 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.