Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/22911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNAUWELAERTS, Erna-
dc.contributor.authorDOUMEN, Sarah-
dc.date.accessioned2016-12-19T12:01:58Z-
dc.date.available2016-12-19T12:01:58Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationTijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 2015-2016(5), p. 373-385-
dc.identifier.issn0778-0443-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/22911-
dc.description.abstractEr bestaat enorm veel literatuur over factoren die meespelen bij studiesucces in het hoger onderwijs. In deze paper worden de belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs geïdentificeerd op basis van een grondige studie van een 25-tal meta- analyses. De studentfactoren werden opgedeeld in instroomkenmerken (demografische kenmerken, persoonlijkheid, intelligentie en vooropleiding) en kenmerken van de student-in-opleiding (motivatie en emotie, cognitie, gedrag, context en integratie). De studentfactoren die het meest samenhangen met studieresultaten werden bepaald en samengebracht in een werkmodel. Deze factoren bieden een aanknopingspunt om leerlingen secundair onderwijs zo goed mogelijk te informeren en te oriënteren en om bij studenten hoger onderwijs studiesucces te bevorderen.-
dc.description.abstractThere is a vast amount of literature on factors affecting study success in higher education. In the current paper, the most important student factors were identified based on a comprehensive review of about 25 meta-analyses. Student factors were categorized into entry characteristics (demographic characteristics, personality, intelligence, prior education) and factors associated with the student being enrolled in higher education (motivation and emotion, cognition, behavior, context and integration). The student factors most strongly related to performance in higher education were identified and combined into a model. These student factors provide a starting point to inform and orient secondary school students and to enhance study success of students in higher education.-
dc.language.isonl-
dc.titleDe belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoek-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage385-
dc.identifier.issue5-
dc.identifier.spage373-
dc.identifier.volume2015-2016-
local.bibliographicCitation.jcatA1-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedArticle-
local.identifier.vabbc:vabb:414804-
item.validationvabb 2018-
item.contributorNAUWELAERTS, Erna-
item.contributorDOUMEN, Sarah-
item.accessRightsRestricted Access-
item.fullcitationNAUWELAERTS, Erna & DOUMEN, Sarah (2016) De belangrijkste studentfactoren voor studiesucces in het hoger onderwijs: een grootschalig literatuuronderzoek. In: Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 2015-2016(5), p. 373-385.-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.journal.issn0778-0443-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pdf_NauwelaertsDoumen.pdf
  Restricted Access
Published version12.51 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
paper studentfactoren_nauwelaerts_doumen.pdf
  Restricted Access
Peer-reviewed author version413.45 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
paper studentfactoren_nauwelaerts_doumen_figuur 1-werkmodel.pdf
  Restricted Access
Supplementary material315.06 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
paper studentfactoren_nauwelaerts_doumen_tabel1.pdf
  Restricted Access
Supplementary material557.92 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record

Page view(s)

74
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

94
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.