Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/23210
Title: Bemiddeling in het onderwijs en burgerschapsvorming
Authors: LANCKSWEERDT, Eric 
Issue Date: 2016
Source: Tijdschrift voor onderwijsrecht en onderwijsbeleid, 2016(1), p. 7-25
Abstract: Filosofen en beleidsmensen benadrukken dat burgerschapsvorming een plaats dient te krijgen in het onderwijsprogramma. In de hedendaagse samenleving is het constructief omgaan met verschillen en conflicten een essentieel aspect van burgerschap. Leerlingen kunnen dit via ervaring leren, met name door deel te nemen aan een bemiddeling. Vooral "peer mediation", waarbij leerlingen zelf als bemiddelaar gaan optreden, biedt veel mogelijkheden tot burgerschapsvorming.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/23210
ISSN: 0778-0443
Category: A1
Type: Journal Contribution
Validations: vabb 2018
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
bemiddeling in het onderwijs en burgerschapsvorming.pdf
  Restricted Access
Peer-reviewed author version715 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
eric.pdf
  Restricted Access
Published version199.45 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Page view(s)

18
checked on Sep 7, 2022

Download(s)

6
checked on Sep 7, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.