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dc.contributor.authorThomas, Isabelle-
dc.contributor.authorINT PANIS, Luc-
dc.contributor.authorVandenbulcke, Grégory-
dc.date.accessioned2017-06-29T12:26:38Z-
dc.date.available2017-06-29T12:26:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationCybergeo = Cybergeo, european journal of geography, 2017(818), p. 1-22-
dc.identifier.issn1278-3366-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/23928-
dc.description.abstractThis paper aims to compare the spatial distributions of road accidents involving a cyclist that are officially reported to the police with those not reported (user-sourced dataset). We show that reported and unreported cycling accidents have similar spatial patterns and exhibit similar locational tendencies with respect to specific infrastructures and facilities. We illustrate the importance of defining the study area in the interpretation of the (cross) K-function results and show that cycling accidents are more likely to be unreported in areas where a small speed difference between slow and fast modes is imposed (traffic-calming areas). Because safety measures influence both accident rate and reporting rate, evaluation of their effect on cycling accidents requires careful spatial analysis.-
dc.description.abstractCet article a pour objectif de comparer la distribution spatiale des accidents impliquant un cycliste qui ont été constatés par la police et ceux non enregistrés (données générées par utilisateurs). Nous montrons que les distributions spatiales des deux types d’accidents se ressemblent et révèlent des tendances spatiales similaires par rapport à certaines infrastructures. Nous insistons ici sur l’importance de la définition de la zone d’étude mais aussi sur le fait que la police a tendance à moins être appelée pour des accidents dans des zones où la vitesse des différents modes de transport est contrôlée (petits écarts de vitesse entre modes lents et rapides). Puisque les mesures de sécurité routière influencent à la fois le taux d’accident et le taux de constatation par la police, l’évaluation de leurs effets sur des accidents de cyclistes doit être analysée spatialement avec prudence.-
dc.language.isoen-
dc.rights© CNRS-UMR Géographie-cités 8504-
dc.subject.otheraccident; point pattern; network; Geographical Information System (GIS); Brussels-
dc.titleOn the location of reported and unreported cycling accidents: A spatial network analysis for Brussels-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage22-
dc.identifier.issue818-
dc.identifier.spage1-
dc.identifier.volume2017-
local.bibliographicCitation.jcatA1-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedArticle-
local.identifier.vabbc:vabb:437636-
dc.identifier.doi10.4000/cybergeo.28073-
item.fullcitationThomas, Isabelle; INT PANIS, Luc & Vandenbulcke, Grégory (2017) On the location of reported and unreported cycling accidents: A spatial network analysis for Brussels. In: Cybergeo = Cybergeo, european journal of geography, 2017(818), p. 1-22.-
item.validationvabb 2019-
item.contributorThomas, Isabelle-
item.contributorINT PANIS, Luc-
item.contributorVandenbulcke, Grégory-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
crisitem.journal.issn1278-3366-
crisitem.journal.eissn1278-3366-
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