Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/24908
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMOONEN, Erik-
dc.date.accessioned2017-10-03T14:11:12Z-
dc.date.available2017-10-03T14:11:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationNeerlandia/Nederlands van Nu, 117(1), p. 32-34-
dc.identifier.issn0028-2382-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/24908-
dc.description.abstractIn Nederland zijn zowat anderhalf miljoen volwassenen laaggeletterd, in Vlaanderen zevenhonderdduizend. Dat is niet alleen voor die mensen een probleem. In Nederland is becijferd dat laaggeletterdheid de samenleving zowat anderhalf miljard euro per jaar kost. Zulke cijfers zetten al gauw aan tot creativiteit bij het bedenken van actieplannen. Daar zijn successen mee geboekt, maar nu lijkt de vooruitgang gestokt. “Taalcursussen en internetonderwijs hebben het aantal laaggeletterden weliswaar verminderd, maar door gebrekkig basisonderwijs, migratie en meer kinderen met leerproblemen, zoals dyslexie, neemt het totaal aantal laaggeletterden per saldo niet af.”, meldde NRC Handelsblad in juli 2012 nog.-
dc.language.isonl-
dc.titleDyslexie: aangeleerd, niet aangeboren-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage34-
dc.identifier.issue1-
dc.identifier.spage32-
dc.identifier.volume117-
local.bibliographicCitation.jcatA2-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedArticle-
local.classdsPublValOverrule/author_version_not_expected-
dc.identifier.urlhttp://users.ugent.be/~wduyck/media/Neerlandia%20Dyslexie.pdf-
item.contributorMOONEN, Erik-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationMOONEN, Erik (2013) Dyslexie: aangeleerd, niet aangeboren. In: Neerlandia/Nederlands van Nu, 117(1), p. 32-34.-
crisitem.journal.issn0028-2382-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neerlandia Dyslexie-32-34.pdfPublished version160.8 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

62
checked on Sep 5, 2022

Download(s)

32
checked on Sep 5, 2022

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.