Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/25592
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVAN ZWIETEN, Koos Jaap-
dc.date.accessioned2018-03-01T14:23:25Z-
dc.date.available2018-03-01T14:23:25Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationNeerlandia, Nederlands-Vlaams tijdschrift voor taal, cultuur en maatschappij, 120(4), p. 22-23 (Art N° 7)-
dc.identifier.issn0028-2383-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/25592-
dc.description.abstractZoals ook uit zijn dagboeken blijkt, had de Leidse student Nicolaaas Beets, die onder het pseudoniem Hildebrand vanaf 1839 zijn Camera Obscura liet verschijnen (Hildebrand, 1900), zacht uitgedrukt geen hoge dunk van onze toenmalige overzeese koloniën.-
dc.language.isonl-
dc.title19e-eeuwse muzikale vooroordelen over De West: Henriëtte Kegges muzikaliteit als stereotype in Hildebrands Camera Obscura-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage23-
dc.identifier.issue4-
dc.identifier.spage22-
dc.identifier.volume120-
local.bibliographicCitation.jcatA2-
dc.description.notesKoos Jaap van Zwieten is hoogleraar anatomie aan de Universiteit Hasselt. Namens de Vlaamse Interuniversitaire Raad coördineerde hij vanaf 1996 een samenwerkingsproject van de Universiteit Hasselt met de Faculteit der Medische Wetenschappen, Paramaribo, Suriname op het gebied van onderwijs en wetenschappen, resulterend in ruim veertig gezamenlijke publicaties en enkele PhD's, waarvan de laatste werd afgelegd in 2013.-
dc.relation.references1. Hildebrand. (1900). Camera Obscura (20e uitgave). Haarlem: De Erven F. Bohn. 2. Rutgers, W.(2013) Dominee Nicolaas Beets: "De familie Kegge" (1851) in het perspectief van de afschaffing van de slavernij. Werkwinkel, 8 (2), pp. 61-79. 3. Hogeweg, J. (2013) Een donjuan in de West: Het reisverslag (1792-1794) van koopmanszoon Pieter Groen. Amsterdam: Uitgeverij Balans. 4. Scots Kirk. (s.d.). Geraadpleegd op 16 augustus 2016, op http://www.spanglefish.com/slavesandhighlanders/index.asp?pageid=164851-
local.type.refereedRefereed-
local.type.specifiedArticle-
local.bibliographicCitation.artnr7-
local.classdsPublValOverrule/author_version_not_expected-
item.contributorVAN ZWIETEN, Koos Jaap-
item.accessRightsRestricted Access-
item.fullcitationVAN ZWIETEN, Koos Jaap (2016) 19e-eeuwse muzikale vooroordelen over De West: Henriëtte Kegges muzikaliteit als stereotype in Hildebrands Camera Obscura. In: Neerlandia, Nederlands-Vlaams tijdschrift voor taal, cultuur en maatschappij, 120(4), p. 22-23 (Art N° 7).-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.journal.issn0028-2383-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Neerlandia 4, 2016, pp. 22-23.pdf
  Restricted Access
Published version2.15 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.