Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/27085
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | PIRDAVANI, Ali | - |
dc.contributor.advisor | MOLLU, Kristof | - |
dc.contributor.advisor | SCHOUTTEET, Veerle | - |
dc.contributor.author | Hurkmans, Robin | - |
dc.contributor.author | Huygen, Jorn | - |
dc.date.accessioned | 2018-10-03T10:04:24Z | - |
dc.date.available | 2018-10-03T10:04:24Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/27085 | - |
dc.description.abstract | Vormt verkeersbord B1 een probleem bij twee verschillende situaties van afritten of niet? Het gebruik van verkeersbord B1 voor de aankondiging van zowel haaientanden als een invoegstrook kan mogelijk onveilig gedrag bij bestuurders uitlokken. Daarom heeft AWV de vraag gesteld of hier problemen zijn inzake de veiligheid of niet. Dit onderzoek achterhaalt of er problemen bestaan en formuleert verbeteringen indien dit nodig blijkt. In dit onderzoek is gekozen om het volledige onderzoek op te splitsen in verschillende delen. Het belangrijkste deel hiervan is onderzoek naar ongevalgegevens van 17 afritten. Ter ondersteuning hiervan is een enquête, maar zijn ook snelheidsmetingen uitgevoerd. Deze technieken zijn belangrijk om het menselijk gedrag en dergelijk te achterhalen. Hierbuiten is ook onderzoek gedaan naar vergelijkbare situaties in het buitenland en hoe hiermee wordt omgegaan. Dit was vooral van belang voor mogelijke aanbevelingen. Op basis van alle gegevens is er geen merkbaar verschil tussen beide situaties. Dit is in tegenstelling met het veiligheidsgevoel dat de bestuurders hebben. Om het veiligheidsgevoel te verhogen kan best onderzoek gedaan worden naar specifieke afritten die problemen geven. De mogelijke verwarring bij verkeersbord B1 blijkt bijgevolg van kleine aard te zijn en komt enkel voor indien bestuurders minder bekend zijn met een afrit. Eenduidige en beter zichtbare signalisatie kan verwarring verhelpen, al moet verder bepaald worden of dit opweegt tegen de beperkte problemen die zich nu voordoen. | - |
dc.format.mimetype | Application/pdf | - |
dc.language | nl | - |
dc.publisher | UHasselt | - |
dc.title | Voorrangsregeling bij het verlaten van de snelweg | - |
dc.type | Theses and Dissertations | - |
local.format.pages | 0 | - |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | - |
dc.description.notes | master in de industriële wetenschappen: bouwkunde | - |
local.type.specified | Master thesis | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Hurkmans, Robin | - |
item.contributor | Huygen, Jorn | - |
item.fullcitation | Hurkmans, Robin & Huygen, Jorn (2018) Voorrangsregeling bij het verlaten van de snelweg. | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
df186f40-275c-4b53-bdcc-0fb5bb42f119.pdf | 6.64 MB | Adobe PDF | View/Open | |
3bcce784-ae67-484f-bead-e479f6d43ff6.pdf | 725.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
32
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
20
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.