Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29321
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLEROI-WERELDS, Sara-
dc.contributor.advisorSTREUKENS, Sandra-
dc.contributor.authorBortels, Jolien-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:30Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:30Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29321-
dc.description.abstractVandaag de dag zijn er tal van communicatiekanalen beschikbaar om te communiceren met klanten als onderneming, denk maar aan een traditionele brochure of sociale media. Het is daarom voor ondernemingen belangrijk dat de juiste keuze gemaakt wordt qua communicatiekanalen. Ook sportmarketing is de laatste jaren een booming business door het feit dat sport erg gecommercialiseerd en geprofessionaliseerd is. Marketing is bijgevolg ook voor sportclubs erg belangrijk. Dus ook voor sportmarketeers is de selectie van communicatiekanalen van cruciaal belang. Om zowel inzicht te verwerven in marketingcommunicatie als de sportmarketing werden in deze masterproef drie communicatiekanalen (e-mail, brochure en Facebook post) die gebruikt worden bij de promotie van de abonnementenverkoop bij voetbalclub STVV vergeleken met elkaar op basis van hun effectiviteit. Dit onderzoek bracht zowel variabelen in rekening die de perceptie van het communicatiekanaal beïnvloeden als variabelen die de effectiviteit ervan meten. Van de variabelen die de perceptie van het communicatiekanaal omvatten, bleken attributen, belang informatie, betrokkenheid en persoonlijke focus een significante invloed te hebben. Ook werden er verschillen gevonden tussen de verschillende communicatiekanalen voor de volgende variabelen: attributen, gebruik en betrokkenheid. De effectiviteitsmaatstaf mond-tot-mond reclame bleek dan weer significant hoger te zijn bij de Facebook post dan bij de brochure.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleDe effectiviteit van marketingcommunicatie in de sportmarketing-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-marketing intelligence-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorBortels, Jolien-
item.fullcitationBortels, Jolien (2019) De effectiviteit van marketingcommunicatie in de sportmarketing.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2161b1ee-5205-4233-aad7-2b5709448477.pdf12.72 MBAdobe PDFView/Open
bdfaf6da-7845-4ad0-9d5b-235a622ae284.pdf3.42 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

434
checked on Nov 1, 2023

Download(s)

346
checked on Nov 1, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.