Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29345
Title: Het effect van congruentie tussen zintuiglijke prikkels en het winkelontwerp op consumentenreacties
Authors: Engelbosch, Tom
Broers, Berten
Advisors: DOUCE, Lieve
ADAMS, Carmen
Issue Date: 2019
Publisher: UHasselt
Abstract: In het kort kan besloten worden dat dit onderzoek naar de invloed van congruente en incongruente geuren op consumentenreacties geen significante effecten heeft opgeleverd. Aangezien de testen werden gehouden op slechts één locatie, zijn de resultaten niet te veralgemenen. De sensitiviteit van de respondent heeft geen modererend effect op consumentenreacties. Mogelijke verklaringen voor deze resultaten zijn het hoge percentage aan loyale respondenten en het plafondeffect. Interessante mogelijkheden voor verder onderzoek zijn het zoeken naar andere methodes om de congruente en incongruente geuren te bepalen en het onderzoeken van andere modererende factoren zoals loyaliteit, geluid of lichtintensiteit.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/29345
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b8212b2c-43c2-4ca8-ac29-61541fb310f9.pdf5.8 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

74
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

50
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.