Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKUPPENS, Tom-
dc.contributor.authorPeeters, Julie-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:36Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:36Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29363-
dc.description.abstractDuurzaamheid maakt zijn intreden in bedrijven door de druk van de consumenten en de overheid. Bovendien kan duurzaamheid zorgen voor een concurrentievoordeel. Het kunnen nemen van duurzaamheidsbeslissingen wordt steeds belangrijker. Het nemen van een beslissing is gebaseerd op intenties van een persoon, die afhankelijk zijn van zijn attitude. De attitude wordt gebaseerd op waardes, overtuigingen en kennis. Het is belangrijk dat het onderwijs deze op een correcte en beargumenteerde manier overbrengt. In deze masterproef wordt er onderzocht hoe men de duurzaamheidsattitude, van (bedrijfs-)economische leerlingen van het secundair onderwijs en van universiteitsstudenten economie, kan beïnvloeden. Uit het onderzoek stellen we vast dat een duurzaamheidsles een positief effect heeft op de duurzaamheidsattitude en - kennis van (bedrijfs-) economische leerlingenSO, ongeacht de benaderingsmethode van de leerkracht en de didactische werkmethode. Om ervoor te zorgen dat het forum theater tot zijn recht komt, is het aanbevolen om notities te nemen en te debatteren in duo’s. Enkel het aanpassen van lesmateriaal en een korte inleiding omtrent duurzaamheidsaspecten heeft een negatieve inpakt op de studentenU hun duurzaamheidsattitude.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleHet effect van didactische interventies met betrekking tot duurzaamheid in het (bedrijfs)economisch onderwijs-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de toegepaste economische wetenschappen: handelsingenieur-technologie in business-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorPeeters, Julie-
item.fullcitationPeeters, Julie (2019) Het effect van didactische interventies met betrekking tot duurzaamheid in het (bedrijfs)economisch onderwijs.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
f3d40965-75e2-4881-bf0a-38d3c77fdb54.pdf9.42 MBAdobe PDFView/Open
fe614fc9-65d2-42da-a5db-379c444242a7.pdf432.4 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

130
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

112
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.