Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29376
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCORTEN, Maarten-
dc.contributor.authorVanstreels, Loënna-
dc.date.accessioned2019-09-17T08:27:38Z-
dc.date.available2019-09-17T08:27:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/29376-
dc.description.abstractIn de literatuur zijn reeds heel wat factoren bekend die een invloed kunnen hebben op de groei van een bedrijf. Echter wordt hierbij weinig aandacht besteed aan de persoonlijkheid van de CEO, hoewel wordt verondersteld dat persoonlijkheid wel eens een grote invloed zou kunnen hebben, zeker binnen private bedrijven. In deze masterproef wordt voornamelijk de nadruk gelegd op het persoonlijkheidskenmerk narcisme omdat van CEO’s die hoog scoren op dit kenmerk geweten is dat ze zich voornamelijk zullen focussen op zichtbare en gewaagde acties. Hierdoor ontstaat de verwachting dat er een positief verband bestaat tussen CEO narcisme en de groei van private bedrijven waarbij de meer narcistische CEO zich voornamelijk zal focussen op kunstmatige groei. Om de variabele CEO narcisme te meten wordt gebruik gemaakt van een LinkedIn-maatstaf. Vervolgens wordt op basis van een steekproef van 356 Belgische private bedrijven nagegaan wat de invloed hiervan is op de groei van de private bedrijven. De resultaten leveren empirisch bewijs voor het bestaan van een positieve relatie tussen CEO narcisme en de groei van private bedrijven. Daarnaast wordt ook deels de hypothese bevestigd dat CEO’s zich voornamelijk op kunstmatige groei zullen focussen, waarbij voornamelijk een groei in materiële vaste activa waar te nemen is. Sleutelwoorden: groei, CEO narcisme, private bedrijven, leeftijd CEO.-
dc.format.mimetypeApplication/pdf-
dc.languagenl-
dc.publisherUHasselt-
dc.titleDe invloed van CEO narcisme op de groei van private bedrijven-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages0-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesmaster in de handelswetenschappen-accountancy, financiering en fiscaliteit-
local.type.specifiedMaster thesis-
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorVanstreels, Loënna-
item.fullcitationVanstreels, Loënna (2019) De invloed van CEO narcisme op de groei van private bedrijven.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0f84bea6-9d31-4bb6-ad11-a12ecb274501.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
860b1c27-85d3-43b7-84f3-edd8995e2ca0.pdf263.77 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

142
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

146
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.