Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/29428
Title: De laatste meter. Maken multi-channel strategieën het verschil in de Retail sector?
Authors: Smits, Diede
Advisors: VAN RIEL, Allard
Issue Date: 2019
Publisher: UHasselt
Abstract: Maken multichannel strategieën het verschil in de retailsector? Met andere woorden: helpen deze strategieën om de concurrentie aan te gaan met de steeds verder oprukkende internetgiganten? Multichannel retailers zijn winkels die zowel online (via een webshop) als offline (in een winkel) producten verkopen aan hun klanten. De vraag of deze strategieën het verschil maken werd onderzocht vanuit het standpunt van klantenloyaliteit. Die loyaliteit is namelijk de grootste bron van duurzaam concurrentieel voordeel, zeker in de e-commerce. Deze masterproef gaat in op de factoren die een invloed hebben op offline loyaliteit en de factoren die online loyaliteit bepalen. Daarnaast wordt het zogenaamde spill-over effect onderzocht. Dit effect houdt in dat er een overdracht van loyaliteit bestaat tussen de verschillende verkoopkanalen. Deze overdracht zorgt ervoor dat multichannel retailers niet vanaf nul moeten beginnen bij het opbouwen van klantenloyaliteit wanneer een klant reeds ervaring heeft in een ander verkoopkanaal. Daardoor hebben multichannel retailers een streepje voor op de klassieke singlechannel retailers, retailers die maar één verkoopkanaal uitbaten.
Notes: master in de toegepaste economische wetenschappen-marketing
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/29428
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
efeb2d6c-6a84-4634-98d9-c43724c80e91.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
c134d54a-5d3e-4793-9a45-9831e2cca741.pdf169.06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.