Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/3358
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorCONINX, K.-
dc.contributor.advisorLUYTEN, K.-
dc.contributor.authorNOTELAERS, Sofie-
dc.date.accessioned2007-11-27T15:51:17Z-
dc.date.available2007-11-27T15:51:17Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/3358-
dc.description.abstractWanneer gebruikers collaboratief rond een tafel zitten te werken hebben ze bepaalde interactietechnieken nodig om met elkaar om te gaan. Bij een gewone tafel wordt vlug gezegd 'Could you pass me the tea, please'. Het is heel natuurlijk om dingen te vragen die buiten het bereik van de persoon liggen. Bij een digitale tafel kunnen deze beperkingen op een andere manier aangepakt worden. Er is al veelvuldig onderzocht hoe dit het beste kan gebeuren. Een aantal van deze technieken worden dan ook aangehaald in deze thesis. De huidige opstelling van digitale tafels komt vaak voor in de onderzoeks- of bedrijfswereld. Echter de toekomstige gebruikers van later zijn de kinderen van nu. Daarom is het ook belangrijk dat kinderen er mee leren werken. Om dit op een leuke manier te doen is de applicatie in deze thesis ontwikkeld, namelijk Strip It. Hier gaan gebruikers van 10 tot 12 jaar samen een verhaal ontwikkelen op de digitale tafel. Ze kunnen zelf figuren tekenen, deze op een achtergrond plaatsen en met de afgewerkte tekeningen een verhaal maken. Belangrijk is dat er hier gemakkelijk en natuurlijk samengewerkt kan worden. Om dit te toetsen is er ook een gebruikerstest uitgevoerd.-
dc.language.isonl-
dc.titleCould you pass me the tea, please?-
dc.typeTheses and Dissertations-
local.format.pages100-
local.bibliographicCitation.jcatT2-
dc.description.notesMaster in de Informatica - Human-computer interaction-
local.type.specifiedMaster thesis-
dc.bibliographicCitation.oldjcat-
item.fullcitationNOTELAERS, Sofie (2007) Could you pass me the tea, please?.-
item.fulltextWith Fulltext-
item.contributorNOTELAERS, Sofie-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notelaers.pdf6.61 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.