Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/34911
Title: | Competenties van doctoraatsstudenten | Authors: | Gokuzum, Hava | Advisors: | KUPPENS, Tom JANSSENS, Lise |
Issue Date: | 2020 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Deze zowel kwalitatieve als kwantitatieve studie heeft als doel meer inzicht te verwerven in de essentiële competenties voor doctorandi bij niet-academische werkgevers. Deze competenties zijn van belang aangezien negen van de tien doctoraatsstudenten terecht komen op de niet-academische arbeidsmarkt. Dit onderzoek kwam tot stand door een samenwerking met de Doctoral School van de Universiteit Hasselt. Om meer inzicht in de materie te krijgen, werd een kort literatuuronderzoek verricht naar competenties en de Doctoral Schools. De kwalitatieve data werd verzameld via focusgroepen met niet- academische werkgevers. Hiernaast werden eveneens de doctoraatshouders aan het woord gelaten. Deze data werd verzameld via online enquêtes. De doctoraatshouders kregen quasi dezelfde vragen als de niet-academische werkgevers. Bij de resultaten werd het duidelijk dat er verschillen optraden in de competenties van werkgevers ten opzichte van doctoraatshouders. De verklaring hiervoor is dat beide groepen vanuit een ander perspectief kijken. Als algemeen besluit worden enkele vaardigheden door niet-academische werkgevers als essentieel beschouwd namelijk onderzoeksvaardigheden, communicatieve vaardigheden, professionele vaardigheden en persoonlijke vaardigheden. Omtrent deze vaardigheden werd een korte leidraad opgesteld om een workshop uit te voeren met doctoraatsstudenten. Op deze manier kunnen zij de essentiële vaardigheden verder ontwikkelen en zichzelf leren kennen. | Notes: | Educatieve master in de economie | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/34911 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fa3e49f0-4a51-40a5-b186-a0807a87b7fe.pdf | 7.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.