Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/34927
Title: | Studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs: autismespectrumstoornis | Authors: | Peeters, Kimberly | Advisors: | TOPS, Wim VAN ERUM, Monique |
Issue Date: | 2021 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Steeds meer studenten met autismespectrumstoornis (ASS) starten aan het hoger onderwijs. Echter behalen deze studenten minder vaak een diploma dan leeftijdsgenoten zonder ASS. Daarom is het belangrijk dat studenten met ASS op de juiste manier ondersteund worden tijdens hun studies in het hoger onderwijs. Er zijn echter nog maar weinig gegevens bekend over de ervaringen van studenten met ASS in het hoger onderwijs. Daarom wordt in deze studie onderzocht hoe studenten met ASS hun hogere studies ervaren en hoe deze studenten het best ondersteund kunnen worden. De focus wordt hierbij gelegd op vier aspecten van het academisch functioneren, namelijk academische sterktes en zwaktes, ondersteuningsmaatregelen, mentale gezondheidsproblemen en sociale relaties. Daarnaast wordt specifiek gepeild naar ervaringen met online onderwijs in tijden van coronacrisis (academiejaar 2020-2021). De beschikbare academische ondersteuningsmaatregelen blijken vooralsnog erg beperkt te zijn. Onze resultaten kunnen zowel onderwijzend personeel als studiebegeleidingsdiensten helpen om gepaste ondersteuning te bieden aan studenten met ASS. | Notes: | Educatieve master in de economie | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/34927 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
02e8fe87-4ba3-4637-8db0-4e80a2b1fa5b.pdf | 1.74 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.