Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/34930
Title: Een digitaal leermiddel omtrent ruimtebeleving in het basisonderwijs. Hoe kan je een digitaal leermiddel ontwerpen om een moeilijk definieerbaar thema zoals 'ruimtebeleving' op een speelse manier te onderwijzen voor leerlingen van het 3de en 4de leerjaar?
Authors: Venderickx, Marie
Advisors: PETERMANS, Ann
STEVENS, Ruth
Issue Date: 2021
Publisher: UHasselt
Abstract: Hoe kan een moeilijk definieerbaar thema zoals ruimtebeleving onderwezen worden aan leerlingen van het derde en vierde leerjaar? De laatste jaren wordt er steeds meer verwacht van leerkrachten binnen het basisonderwijs. Ieder jaar dienen verschillende leergebieden aan bod te komen en diverse eindtermen behaald te worden. Echter is dit niet altijd vanzelfsprekend. Zo zijn bepaalde thema’s, zoals in dit geval ‘ruimtebeleving’, soms te omslachtig, te breed of zijn de leerkrachten er gewoonweg niet mee vertrouwd. Deze masterproef tracht daarom extra handvaten aan te reiken voor het onderwijzen van dergelijk onderwerp aan deze jonge doelgroep. Gezien de grote toename van het online onderwijs, de interesse hiervoor vanuit de leerlingen, alsook de mogelijkheden die het biedt, gaan we in deze masterproef meer specifiek na hoe je een thema zoals ruimtebeleving kan onderwijzen aan de hand van een digitaal leermiddel.
Notes: Educatieve master in de ontwerpwetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/34930
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
c6ec54af-721f-4ccc-9685-ac8f13593d10.pdf3.55 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

70
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

16
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.