Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/34940
Title: Corona-proof onderwijs
Authors: Vaes, Valerie
Advisors: NYSEN, Ruth
DENOLF, Katleen
Issue Date: 2021
Publisher: UHasselt
Abstract: Fysieke lessen on campus waarbij face-to-face lesgeven centraal staat is algemeen geaccepteerd in onze maatschappij en vormt de norm in de Vlaamse onderwijssector. Maar het dagelijks leven van Vlaamse leerlingen en leerkrachten is sinds half maart 2020 drastisch veranderd. Op wereldschaal is het onderwijs in zeer korte tijd meer veranderd dan in enkele decennia ervoor. In maart 2020 sloten veel Europese scholen de deuren om de coronapandemie in te perken. Er werd voor ongekende tijd noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Bij de heropening van de scholen in september 2020 onderging de leeromgeving een transformatie. Door de coronamaatregelen is een leeromgeving ontstaan die soms geheel online is, blended of hybride. Deze afgedwongen transformatie vroeg om flexibiliteit en inventiviteit van zowel leerkrachten als leerlingen. Daarom beoogt deze masterproef een antwoord te formuleren op volgende onderzoeksvraag: “Waar hebben Vlaamse leerkrachten nood aan met betrekking tot evaluatie, ICT (informatie- en communicatietechnologie) en klasmanagement in afstandsonderwijs?” Om antwoorden op deze onderzoeksvraag te bieden is een cross-sectioneel onderzoek uitgevoerd. Het onderzoek werd getypeerd als respectievelijk: (i) kwantitatieve methode betreffende enquête en (ii) kwalitatieve methode betreffende focusgroepen. Aan de hand hiervan probeert deze studie knelpunten en oplossingen in kaart te brengen met betrekking tot evaluatiemogelijkheden, ICT-tools en klasmanagement en dit binnen de context van het secundair onderwijs.
Notes: Educatieve master in de economie
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/34940
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dffb09f3-da59-497f-bbc8-cbcc03364ee1.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

90
checked on Nov 7, 2023

Download(s)

34
checked on Nov 7, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.