Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/35823
Title: | Practice: Towards an Artistic Methodology for Multisensorial Learning | Authors: | DE KORT, Ode | Advisors: | De Winde, Arne Pint, Kris |
Issue Date: | 2021 | Abstract: | ‘L’art d’être perdu sans se perdre’ – Robert Filliou Vertrekkende vanuit de vraag ‘Hoe kan de idee school buiten haar fysieke grenzen treden?’ zal niets-doen centraal staan in deze projectweek. Hoe kunnen we omgaan met het gegeven van een projectweek, dat gebruikelijk in het teken staat van activiteit, productie en werk? Hoe kunnen we kritisch staan tegenover het concept werk, dat een onaantastbaar statuut schijnt te hebben verkregen in onze hedendaagse, westerse samenleving? Twee begrippen zullen gedurende deze werkweek met elkaar worden geconfronteerd: school (van het Griekse scholè, dat ‘vrije tijd’ betekent) en project (van het Latijnse proicere, dat ‘vooruit-werpen’ betekent). Hoe kunnen we ergens naartoe werken zonder dit doelbewust te doen? Vertrekkend vanuit materiaal van zowel denkers en schrijvers als kunstenaars zullen de conservatie en de bewerkstelliging van niets-doen als artistieke strategieën worden onderzocht. | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/35823 | Category: | T1 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Research publications |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
HANDLEIDING.pdf Until 2026-10-21 | 21.48 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.