Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/35823
Title: Practice: Towards an Artistic Methodology for Multisensorial Learning
Authors: DE KORT, Ode 
Advisors: De Winde, Arne
Pint, Kris
Issue Date: 2021
Abstract: ‘L’art d’être perdu sans se perdre’ – Robert Filliou Vertrekkende vanuit de vraag ‘Hoe kan de idee school buiten haar fysieke grenzen treden?’ zal niets-doen centraal staan in deze projectweek. Hoe kunnen we omgaan met het gegeven van een projectweek, dat gebruikelijk in het teken staat van activiteit, productie en werk? Hoe kunnen we kritisch staan tegenover het concept werk, dat een onaantastbaar statuut schijnt te hebben verkregen in onze hedendaagse, westerse samenleving? Twee begrippen zullen gedurende deze werkweek met elkaar worden geconfronteerd: school (van het Griekse scholè, dat ‘vrije tijd’ betekent) en project (van het Latijnse proicere, dat ‘vooruit-werpen’ betekent). Hoe kunnen we ergens naartoe werken zonder dit doelbewust te doen? Vertrekkend vanuit materiaal van zowel denkers en schrijvers als kunstenaars zullen de conservatie en de bewerkstelliging van niets-doen als artistieke strategieën worden onderzocht.
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/35823
Category: T1
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HANDLEIDING.pdf
  Until 2026-10-21
21.48 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.