Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/37316
Title: Entrepreneurial Financial Literacy
Authors: VEKEMANS, Lien 
MICHIELS, Anneleen 
SCHEPERS, Jelle 
Issue Date: 2022
Publisher: 
Source: Accountancy & Bedrijfskunde, 2022 (1), p. 1-19
Abstract: Given the high failure rate among SMEs, policymakers note that more time should be invested in improving financial literacy among entrepreneurs. However, there is a lack of clarity about how to define and measure financial literacy among entrepreneurs. This study takes a first step towards unravelling and measuring the concept of financial literacy among entrepreneurs by introducing Entrepreneurial Financial Literacy (EFL) as a distinct construct for the entrepreneurship domain and explore its underlying dimensions. We also address the issue of how to measure this construct and develop an EFL scale, which consist of 72 items. Gezien het hoge falingspercentage van KMO’s, merken beleidsmakers op dat meer tijd moet worden geïnvesteerd in de verbetering van de financiële basiskennis van ondernemers. Er bestaat echter een gebrek aan duidelijkheid over hoe financiële geletterdheid bij ondernemers kan worden gedefinieerd en gemeten. Deze studie zet een eerste stap in het ontrafelen en meten van het concept financiële geletterdheid bij ondernemers door Entrepreneurial Financial Literacy (EFL) te introduceren als een apart construct voor het ondernemerschapsdomein en de onderliggende dimensies ervan te onderzoeken. We gaan ook in op de vraag hoe we dit construct kunnen meten en ontwikkelen een EFL-schaal, die bestaat uit 72 items.
Keywords: financial literacy;SMEs;entrepreneurs;scale development
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/37316
ISSN: 0770-7142
Category: A1
Type: Journal Contribution
Appears in Collections:Research publications

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TAB_jg2022-A.pdfPublished version452.19 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.