Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38175
Title: | Ruimte beleefd in een schoolcontext | Authors: | Deboo, Marjolein | Advisors: | STEVENS, Ruth PETERMANS, Ann |
Issue Date: | 2021 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Ruimtebeleving is een zeer breed begrip dat op diverse manieren kan benaderd worden. Deze masterproef bewandelt twee paden over ruimtebeleving in de fysieke leeromgeving. 1. Leerlinggericht: onderzoekt de manier waarop leerlingen het begrip ruimtebeleving kunnen begrijpen en beleven. De inzichten uit het theoretisch- en praktijkgericht onderzoek worden uiteindelijk gebundeld in het creatief resultaat, met name een digitale jukebox. 2. Leerkrachtgericht: focust op de invloed van de leerkracht op de ruimtebeleving van leerlingen met als doel hun leerprestaties te verbeteren en hun welbevinden te verhogen. Dit onderzoek vertaalt zich in een digitale toolbox waarmee leerkrachten aan de slag kunnen om zo de omgeving te optimaliseren. De kwaliteit van het lesgeven komt ten goede door het onderwijzen van het begrip ruimtebeleving en het benutten van de kennis hieromtrent in een schoolse context. | Notes: | Educatieve master in de ontwerpwetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/38175 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fb418d41-f4a3-4ad4-86c9-20216e95e4f2.pdf | 10.36 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
24
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
2
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.