Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.advisorCLOOSEN, Evelyn
dc.contributor.authorJacobs, Darren
dc.date.accessioned2022-09-26T08:18:05Z-
dc.date.available2022-09-26T08:18:05Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38181-
dc.description.abstractOp vraag van Mosa-RT is er onderzoek gedaan naar het opstarten van een “talentenacademie”. Het doel van deze talentenacademie is leerlingen, a.d.h.v. zelfstandig uitgevoerde projecten, de eigen talenten te laten ontdekken en ontwikkelen. In de literatuur zijn er verschillende definities van wat een talent is, maar ook kan er een onderscheid worden gemaakt tussen verschillende talenten. Verder is het ontdekken en ontwikkelen van deze talenten bij jongeren een belangrijk gegeven. Door de unieke plaats van de school binnen het leven van jongeren, spelen ze een belangrijke rol in het ontdekken en ontwikkelen van deze talenten. Uit een enquête die werd afgenomen is echter gebleken dat de leerlingen van Mosa-RT weinig intrinsieke motivatie hebben om deel te nemen aan zulk een project. Hiernaast blijken ze ook weinig vertrouwen te hebben in projecten georganiseerd door andere leerlingen. Als reactie hierop is er in deze thesis getracht een framework te ontwikkelen, o.b.v. de design thinking methodologie, dat inzet op het extrinsiek en intrinsiek motiveren en ondersteunen van de leerlingen. Uit interviews met leerkrachten zijn enkele zaken naar boven gekomen, zo raden ze aan een begeleider te betrekken bij de opstartfase van zulke projecten. De leerkrachten beoordelen het framework over het algemeen positief, waardoor een volgend onderzoek zich dan ook kan toespitsen op het uittesten ervan in een schoolse context en hoe leerlingen warm te maken voor deelname aan zulke projecten.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleTalentenacademie
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.accessRightsOpen Access-
item.contributorJacobs, Darren-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationJacobs, Darren (2022) Talentenacademie.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9981e49a-b2ee-4bae-961f-dafceb74340f.pdf2.27 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.