Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38185
Title: De toekomst van talent: gaat TALIM talentgericht aan de slag?
Authors: Clerkx, Klass
Advisors: STRUYVEN, Katrien
Issue Date: 2022
Publisher: UHasselt
Abstract: TALim of Talent Academie Limburg is een pilootproject waarbij tieners uit de mijnstreek van Limburg elke zaterdag van het schooljaar ontdekken wat ‘later’ inhoudt. De tieners starten hun traject in het vijfde leerjaar en eindigen na het eerste middelbaar. Het project TALim is in opstart en wil sterk groeien. Daarom bekijken ze graag welke groeimogelijkheden er zijn. Specifiek willen zij weten of zij momenteel slagen in hun opzet om de talenten van de tieners te ontwikkelen. Om dit onderzoek te kunnen voeren is er eerst een literatuurstudie gemaakt, bestaande uit twee delen. Het eerste deel richt zich op talentontwikkeling met oog op de toekomst. Hierbij wordt dieper ingegaan op de mondiale, Europese en Limburgse beleidsvorming met betrekking tot talent. Het tweede deel beschrijft de leerlijn van talent. Hier wordt dieper ingegaan op de definitie van talent, talentherkenning en talentontwikkeling. Het onderzoek nadien bestaat ook uit twee delen. Het eerste deel is een bevraging van de deelnemende tieners, de ouders en de begeleiders, met behulp van een online vragenlijst en een semi-gestructureerd interview. Het tweede deel is de Talentontwikkeling is een meerjarenproces en TALim zorgt voor een goede basis én draagt daardoor bij aan een inclusieve ontwikkeling van het Limburgs talent.
Notes: Educatieve master in de economie
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/38185
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
b5b607db-3919-4926-9f17-a6915f511b36.pdf13.26 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

26
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

4
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.