Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38190
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | STEVENS, Ruth | |
dc.contributor.author | Severens, Eva | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T08:18:08Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T08:18:08Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/38190 | - |
dc.description.abstract | In dit onderzoek wordt er een antwoord gezocht op de vraag: In welke mate wordt STEAM – een acroniem voor Science, Technology, Engineering, Arts en Mathematics – toegepast in het Vlaamse scholenlandschap? Via literatuur, een enquête en verschillende diepte-interviews, wordt er getracht de werking met STEAM in de Vlaamse middelbare scholen zo goed mogelijk in kaart te brengen. Dit door te kijken naar de definitie van STEAM die men hanteert, het niveau waarop men met STEAM aan de slag gaat, de meerwaarde die men koppelt aan de A, de voordelen en uitdagingen die STEAM met zich meebrengt en de redenen waarom leerkrachten hier niet mee aan de slag wensen te gaan. Men kan concluderen dat de manier waarop er met STEAM gewerkt wordt, afhankelijk is van drie basisfactoren die inherent met elkaar verbonden zijn: de definitie die men hanteert, het niveau waarop men met STEAM aan de slag gaat en de middelen die men krijgt aangeboden. De redenen waarom we vandaag de dag nog niet verder staan in het werken met STEAM dan waar we nu staan, kunnen grotendeels ondergebracht worden in de categorie “middelen”. Er is nood aan meer middelen om het werken met STEAM naar een hoger niveau te tillen. Zoals het vrijmaken van de nodige budgetten en het beter informeren van onze leerkrachten. Indien leerkrachten op de juiste manier geïnformeerd worden, kan het werken met STEAM vlotter verlopen, de taakbelasting en de voorbereidingstijd kunnen verminderd worden en het samenwerken tussen leerkrachten kan positief gestimuleerd worden. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | STEAM onderwijs: Waar staan we vandaag in Vlaanderen? | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | Educatieve master in de ontwerpwetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Severens, Eva | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.fullcitation | Severens, Eva (2022) STEAM onderwijs: Waar staan we vandaag in Vlaanderen?. | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6d978ce9-9ad0-4612-9164-007b97ac6a84.pdf | 9.67 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
42
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
12
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.