Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/38195
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | STRUYVEN, Katrien | |
dc.contributor.author | Peeters, Manon | |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T08:18:09Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T08:18:09Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/38195 | - |
dc.description.abstract | TALim is een in opstart waarbij tieners uit de mijnstreek van Limburg elke zaterdag van het schooljaar ontdekken wat ‘later’ inhoudt. Het onderzoek opgedeeld in één hoofdvraag en drie deelvragen. Hoofdvraag “Wordt talent herkend en ontwikkeld bij TALim?” 1 Wat benoemen ouders, begeleiders en kinderen als talent? 2 Herkennen begeleiders en ouders talent binnen TALim? 3 Kunnen begeleiders talent ontwikkelen in TALim? De literatuurstudie is tweedelig. Deel één beschrijft talentontwikkeling. Deel twee beschrijft de leerlijn van talent. Het onderzoek is tweedelig. Deel één is een bevraging van deelnemende tieners, ouders en begeleiders, zowel fysiek als online. Deel twee is de observaties van tieners en hun begeleiders tijdens hun deelname aan de activiteiten. Uit de deelvragen volgt dat zowel de ouders, begeleiders als kinderen eenzelfde definitie van talent delen. Uit het onderzoek volgt dat talentherkenning en ontwikkeling moeizaam gaat. De begeleiders hebben niet alle tools in handen. Gerichte observatie door begeleiders en vraagstelling vanuit de ouders naar de tieners is belangrijk. Finaal wordt gesteld dat talent wel deels herkend wordt bij TALim, maar vooral onbewust. Talent wordt ontwikkeld, deze ontwikkeling is vooral zichtbaar in soft skills en waarneembaar door beide partijen. TALim speelt als beleidsvormgever én omgeving een rol. Extra structuur en wisselwerking tussen de verschillende partijen leidt tot een optimalisatie van het dynamische proces van herkenning en ontwikkeling van talent. | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | De toekomst van talent: gaat TALIM talentgericht aan de slag? | |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | Educatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.accessRights | Open Access | - |
item.contributor | Peeters, Manon | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.fullcitation | Peeters, Manon (2022) De toekomst van talent: gaat TALIM talentgericht aan de slag?. | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7d218a85-7011-424d-a7c4-c7c1ca65e4f1.pdf | 13.26 MB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s)
40
checked on Sep 10, 2023
Download(s)
8
checked on Sep 10, 2023
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.