Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/38200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTEVENS, Ruth
dc.contributor.authorGeybels, Jeffrey
dc.date.accessioned2022-09-26T08:18:10Z-
dc.date.available2022-09-26T08:18:10Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/38200-
dc.description.abstractDeze thesis kadert het gebruik van het vakdidactisch referentiekader en referenties die opgeslagen worden in het referentiekader van de eerstejaarsstudenten (interieur-) architectuur. Dit met het oog op een verbeterde ondersteuning en leidraad voor de studenten. Allereerst kijken we naar de literatuur en eerdere onderzoeken over de onderzoeksvraag. We maken kennis met de definities en de verschillen tussen een referentie (-rugzak) of een (vakdidactisch) referentiekader. Ook bekijken we op welke manier referenties het best aangehaald worden in de opleiding. Ten tweede vertrekken we vanuit eigen bevindingen met de literatuurstudie om in gesprek te gaan met de studenten en docenten van faculteit Architectuur en Kunst aan de Universiteit Hasselt. Dit aan de hand van focusgroepen en interviews. Tot slot voegen we alle resultaten uit het voorgaande onderzoek samen in een kijkwijzer, de Referentiecheck. Deze helpt de studenten om een gevonden project te beoordelen als referentie en bijkomend de relevantie of waarde ervan. Bovendien geeft de Referentiecheck ook een antwoord op het ordeningssysteem dat mogelijke referenties classificeert op basis van waarde binnen het referentiekader. Deze bestaat uit een primaire, secundaire en tertiaire referentie.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleDe didactische kracht van het 'referentiekader': Het gebruik van referenties in het hoger architectuur-onderwijs
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de ontwerpwetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorGeybels, Jeffrey-
item.accessRightsOpen Access-
item.fullcitationGeybels, Jeffrey (2022) De didactische kracht van het 'referentiekader': Het gebruik van referenties in het hoger architectuur-onderwijs.-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7a6d85fb-4332-4972-a299-66f0f3361f81.pdf4.56 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s)

76
checked on Sep 10, 2023

Download(s)

30
checked on Sep 10, 2023

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.