Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/39914
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | HEYNICKX, Saidja | |
dc.contributor.author | Moors, Antoon | |
dc.date.accessioned | 2023-04-05T14:43:33Z | - |
dc.date.available | 2023-04-05T14:43:33Z | - |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1942/39914 | - |
dc.description.abstract | Deze masterproef vertrekt vanuit mijn intrinsieke liefde voor (schilder)kunst (zie 8. Addendum). Het doel is te achterhalen hoe ik die passie kan projecteren op en transleren in mijn architectuurontwerpen (1.1.). Welke parallellen kunnen er getrokken worden tussen schilderkunst en architectuur? En in hoeverre kunnen die vertaald worden naar een reeks ontwerpstrategieën? Ik zal deze onderzoeksvraag (1.2.) trachten te beantwoorden via de grondige bestudering van drie essentiële en interdisciplinaire kernbegrippen, namelijk illusionisme (3.1.), sprezzatura (3.2.) en serendipiteit (3.3.). | |
dc.format.mimetype | Application/pdf | |
dc.language | nl | |
dc.publisher | UHasselt | |
dc.title | Het schilderij als verkennend canvas: een associatieve vergelijking van de interdisciplinaire begrippen illusionisme, sprezzatura en serendipiteit | - |
dc.type | Theses and Dissertations | |
local.bibliographicCitation.jcat | T2 | |
dc.description.notes | master in de architectuur | |
local.type.specified | Master thesis | |
item.fullcitation | Moors, Antoon (2022) Het schilderij als verkennend canvas: een associatieve vergelijking van de interdisciplinaire begrippen illusionisme, sprezzatura en serendipiteit. | - |
item.contributor | Moors, Antoon | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.accessRights | Open Access | - |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
13b31dff-4706-42e6-b144-a9c30289d06e.pdf | 12.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.