Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/39914
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHEYNICKX, Saidja
dc.contributor.authorMoors, Antoon
dc.date.accessioned2023-04-05T14:43:33Z-
dc.date.available2023-04-05T14:43:33Z-
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/39914-
dc.description.abstractDeze masterproef vertrekt vanuit mijn intrinsieke liefde voor (schilder)kunst (zie 8. Addendum). Het doel is te achterhalen hoe ik die passie kan projecteren op en transleren in mijn architectuurontwerpen (1.1.). Welke parallellen kunnen er getrokken worden tussen schilderkunst en architectuur? En in hoeverre kunnen die vertaald worden naar een reeks ontwerpstrategieën? Ik zal deze onderzoeksvraag (1.2.) trachten te beantwoorden via de grondige bestudering van drie essentiële en interdisciplinaire kernbegrippen, namelijk illusionisme (3.1.), sprezzatura (3.2.) en serendipiteit (3.3.).
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleHet schilderij als verkennend canvas: een associatieve vergelijking van de interdisciplinaire begrippen illusionisme, sprezzatura en serendipiteit-
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesmaster in de architectuur
local.type.specifiedMaster thesis
item.fullcitationMoors, Antoon (2022) Het schilderij als verkennend canvas: een associatieve vergelijking van de interdisciplinaire begrippen illusionisme, sprezzatura en serendipiteit.-
item.contributorMoors, Antoon-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13b31dff-4706-42e6-b144-a9c30289d06e.pdf12.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.