Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/39914
Title: | Het schilderij als verkennend canvas: een associatieve vergelijking van de interdisciplinaire begrippen illusionisme, sprezzatura en serendipiteit | Authors: | Moors, Antoon | Advisors: | HEYNICKX, Saidja | Issue Date: | 2022 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Deze masterproef vertrekt vanuit mijn intrinsieke liefde voor (schilder)kunst (zie 8. Addendum). Het doel is te achterhalen hoe ik die passie kan projecteren op en transleren in mijn architectuurontwerpen (1.1.). Welke parallellen kunnen er getrokken worden tussen schilderkunst en architectuur? En in hoeverre kunnen die vertaald worden naar een reeks ontwerpstrategieën? Ik zal deze onderzoeksvraag (1.2.) trachten te beantwoorden via de grondige bestudering van drie essentiële en interdisciplinaire kernbegrippen, namelijk illusionisme (3.1.), sprezzatura (3.2.) en serendipiteit (3.3.). | Notes: | master in de architectuur | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/39914 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
13b31dff-4706-42e6-b144-a9c30289d06e.pdf | 12.1 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.