Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/40330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNAUWELAERTS, Erna-
dc.contributor.authorDOUMEN, Sarah-
dc.date.accessioned2023-06-08T09:17:26Z-
dc.date.available2023-06-08T09:17:26Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-06-08T08:48:13Z-
dc.identifier.citationImpuls: Onderwijstijdschrift voor leidinggevenden, 53 (4) , p. 16 -18-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/40330-
dc.description.abstractIn Vlaanderen is er al geruime tijd veel aandacht voor de begeleiding van leerlingen bij hun overstap naar het hoger onderwijs. In de derde graad van het secundair onderwijs (SO) krijgen leerlingen de gelegenheid om zichzelf beter te leren kennen in relatie tot hun overstap naar het hoger onderwijs (HO). Ze maken kennis met het HO en de verschillende beroepsmogelijkheden, ontvangen feedback over hun studiekeuzeproces en meer. Leerkrachten en klassenraden spelen een belangrijke ondersteunende en adviserende rol bij de begeleiding van deze overgang. Dit houdt onder andere in dat de klassenraad de leerlingen (niet-bindend) adviseert over hun studiekeuze. Maar welke leerlingfactoren spelen een belangrijke rol voor studiesucces in het HO? En hoe kunnen deze wetenschappelijke bevindingen benut worden door leerkrachten/klassenraden in het kader van het studiekeuzeproces? Dit werd nagegaan in een onderzoeksproject in samenwerking met een 40-tal secundaire scholen uit de regio Limburg.-
dc.language.isonl-
dc.publisherGompel&Svacina-
dc.titleDe overgang naar het hoger onderwijs: belangrijke leerlingfactoren en de rol van de klassenraad-
dc.typeJournal Contribution-
dc.identifier.epage18-
dc.identifier.issue4-
dc.identifier.spage16-
dc.identifier.volume53-
local.format.pages3-
local.bibliographicCitation.jcatA3-
local.publisher.placeAntwerpen-
local.type.refereedNon-Refereed-
local.type.specifiedArticle-
dc.identifier.eissn-
dc.identifier.eissn1927-6052-
local.provider.typePdf-
local.uhasselt.internationalno-
item.fullcitationNAUWELAERTS, Erna & DOUMEN, Sarah (2023) De overgang naar het hoger onderwijs: belangrijke leerlingfactoren en de rol van de klassenraad. In: Impuls: Onderwijstijdschrift voor leidinggevenden, 53 (4) , p. 16 -18.-
item.contributorNAUWELAERTS, Erna-
item.contributorDOUMEN, Sarah-
item.fulltextWith Fulltext-
item.accessRightsRestricted Access-
Appears in Collections:Research publications
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
impuls-nauwelaertsdoumen2023.pdf
  Restricted Access
Published version300 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.