Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/40993
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTEVENS, Ruth
dc.contributor.authorHilven, Nette
dc.date.accessioned2023-09-21T07:47:23Z-
dc.date.available2023-09-21T07:47:23Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/40993-
dc.description.abstractStuderen in het ontwerponderwijs is meer dan alleen ontwerpen. In dit onderzoek is onderzocht welke metacognitieve vaardigheden bij eerstejaarsstudenten aan de faculteit Architectuur en Kunst van Universiteit Hasselt nodig zijn om een (goede) ontwerper te worden. Er wordt gekeken naar vaardigheden die hen in positieve zin helpen en welke hen mogelijk belemmeren in bepaalde opzichten. Het onderzoek richt zich op de – reeds aanwezige of nog (verder) te ontwikkelen - metacognitieve vaardigheden bij eerstejaarsstudenten. In deze scriptie wordt geopteerd om metacognitieve vaardigheden te kaderen binnen een meer algemene term ‘soft skills’. Door middel van literatuuronderzoek is gedefinieerd wat ‘soft skills’ en ‘feedback’ voor betrekking hebben op studenten. Simultaan is empirisch onderzoek uitgevoerd in de ontwerpstudio’s Architectuur en Interieurarchitectuur. Verschillende observaties zijn uitgevoerd tijdens ontwerpbegeleidingen en -jury’s van de eerste bacheloropleidingen. Te concluderen valt dat studenten op bepaalde vlakken nog niet over voldoende metacognitieve vaardigheden beschikken om het maximale uit zichzelf te halen. Daarnaast besluiten we dat bepaalde leermogelijkheden onbenut blijven vanwege de manier waarop feedback gegeven wordt door de ontwerpdocenten. Het onderzoek reikt verschillende adviezen aan om het studierendement op de faculteit Architectuur en Kunst naar een hoger niveau te tillen.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleEen onderzoek naar het belang van in ontwikkeling zijnde metacognitieve vaardigheden bij ontwerpstudenten en -begeleiders
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de ontwerpwetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.contributorHilven, Nette-
item.accessRightsOpen Access-
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationHilven, Nette (2023) Een onderzoek naar het belang van in ontwikkeling zijnde metacognitieve vaardigheden bij ontwerpstudenten en -begeleiders.-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a64f4cf0-23f8-4ba3-b782-7c8c25e671ae.pdf6.6 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.