Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/41052
Title: | Het gebruik en de effectiviteit van digitale technologie in het anatomie onderwijs: de virtuele dissectietafel Anatomage | Authors: | Gieraerts, Elien | Advisors: | AGTEN, Anouk HANSSEN, Ine |
Issue Date: | 2023 | Publisher: | tUL | Abstract: | In ons onderzoek werd aangetoond dat virtuele dissectie met behulp van de Anatomage tafel wel degelijk een positieve impact had op de perceptie van de effectiviteit van het leerproces, de motivatie en het inzicht in de anatomie van eerstejaars studenten “revalidatiewetenschappen en kinesitherapie”. Daarnaast verkozen studenten de onderwijsvorm waarin virtuele dissectie ingezet werd tijdens activerende werkcolleges/werkzittingen in combinatie met anatomische modellen. Het grote voordeel was dat studenten de Anatomage tafel zelf mochten bedienen waardoor hun leerproces, het inzicht in de anatomie en hun motivatie toenam. Dankzij deze positieve impact van virtuele dissectie op het leerproces van studenten, stellen we dat virtuele dissectie in het anatomisch curriculum van de toekomst onontbeerlijk is, idealiter in combinatie met anatomische modellen of kadaver prosectie. | Notes: | Educatieve master in de gezondheidswetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/41052 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
a8843702-9255-4df6-a736-131e2c09351f.pdf | 7.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.