Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/41390
Title: Drone-beelden voor de opmaak van een bewustmakingscampagne voor ouders
Authors: Cardinaels, Dries 
Schepers, Mieke 
Advisors: JANSSENS, Davy
ECTORS, Wim
Issue Date: 2023
Publisher: UHasselt
Abstract: Dit rapport onderzoekt op welke manier een bewustmakingsinstrument opgebouwd uit dronebeelden van de schoolomgeving ouders bewuster kunnen maken van hun eigen probleemgedrag. Dit onderzoek kadert binnen het project Mobiliteit Innovatief Aanpakken. MIA is een bestuurlijke aanpak die focust op eenvoud, versnelde output, inspraak en bottom-up benadering bij kleine infrastructuurwerken om gevaarlijke punten op gewestwegen aan te pakken en om het gebruik van de fiets te bevorderen. Voor MIA werden dronebeelden van verschillende schoolomgevingen verzameld dewelke in dit onderzoek worden gebruikt om een bewustmakingsinterventie op te stellen. De hoofdonderzoeksvraag van de masterthesis luidt als volgt “Wat is het effect van een bewustmakingsinstrument op basis van dronebeelden op het verkeersgedrag van ouders in een schoolomgeving?”. Op basis hiervan kan geconcludeerd worden dat de interventie een positief effect had op de bewustwording van ouders, met name voor de groepen die beelden uit hun eigen omgeving hebben gezien. Hierbij heeft de groep fysieke eigen omgeving een significant effect op het zelfbeeld, terwijl de online eigen omgeving een significant effect heeft op de zelfoverschatting. Het is daarom belangrijk om te analyseren welke benadering in de schoolomgeving leidt tot specifiek gedrag van ouders voordat een interventietype wordt gekozen (eigen omgeving vs. andere omgeving).
Notes: master in de mobiliteitswetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/41390
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
59e8c01b-26b5-48ce-9f8a-c6439c9a5223.pdf53.95 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.