Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43777
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRIGO, Jean-Michel
dc.contributor.authorGijbels, Andreas
dc.contributor.authorVANTROYEN, Barbara-
dc.date.accessioned2024-09-13T07:50:42Z-
dc.date.available2024-09-13T07:50:42Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43777-
dc.description.abstractDe reanimatiecursussen van de Europese Reanimatieraad hanteren een formele summatieve eindevaluatie. Deze masterproef ontwikkelt een instrument voor continue summatieve evaluatie inclusief een cesuurpercentage. Verder wordt het stressniveau van de kandidaten en de instructeurs bij beide evaluatievormen bepaald. In deze studie wordt kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitgevoerd in 3 Advanced Life Support reanimatiecursussen. Het kwantitatieve luik bestaat uit het scoren van de kandidaten via zowel continue summatieve evaluatie als via een formele summatieve eindtest. Op basis van de scoring werd een cesuurpercentage voor de continue summatieve evaluatie bepaald. Het kwalitatieve luik daarentegen bestaat uit twee vragenlijsten die peilen naar de ervaring van de kandidaten en de instructeurs. Een cesuurpercentage van 83% voor de continue evaluatie sluit het best aan bij de formele eindevaluatie. Het stressniveau van de kandidaten lijkt minder bij continue evaluatie maar bij de instructeurs lijkt het ongewijzigd. De beperkte schaal van de steekproef en het ontbreken van een controlegroep zijn de belangrijkste limiterende factoren van dit onderzoek. Het ontwikkeld instrument voor continue summatieve evaluatie behaald gelijkaardige resultaten bij een cesuurpercentage van 83%. Verder onderzoek is noodzakelijk om het cesuurpercentage te verfijnen en om sluitende conclusies te trekken over het welbevinden van de kandidaten en de instructeurs.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleImplementatie van continue summatieve evaluatie in simulatieonderwijs in de gezondheidszorg
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-engineering en technologie
dc.description.notesEducatieve master in de gezondheidswetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationGijbels, Andreas & VANTROYEN, Barbara (2024) Implementatie van continue summatieve evaluatie in simulatieonderwijs in de gezondheidszorg.-
item.contributorGijbels, Andreas-
item.contributorVANTROYEN, Barbara-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
012c8468-4dc3-4de9-be6b-927c848c86ef.pdf6.21 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.