Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43778
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTEVENS, Ruth
dc.contributor.authorPanis, Sander
dc.contributor.authorStulens, Axelle
dc.date.accessioned2024-09-13T07:50:43Z-
dc.date.available2024-09-13T07:50:43Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43778-
dc.description.abstractDit onderzoek spitst zich uit over de nood aan remediëring in het hoger onderwijs in de eerste bacheloropleiding interieurarchitectuur. Er wordt dieper ingegaan op de verwachtingen van ontwerpdocenten (die eveneens begeleiding en juryleden vormen in het eerste opleidingsjaar) binnen het opleidingsonderdeel Ontwerpstudio. Er wordt gezocht naar een manier waarop er kan achterhaald worden op welke vlakken er remediëring nodig is bij elk individu en waar als groep op getraind kan worden. In dit proces worden ook de rollen van zowel studenten als docenten binnen de remediëring van een individu onder de loep genomen. Daar bestaande bronnen in de literatuurstudie omtrent remediëring voornamelijk over inhoudelijke remediëring spreekt, de cognitieve kennis, en onze eigen ervaring in zowel de ontwerpopleiding als de lerarenopleiding alsook een gesprek met de huidige ontwerpdocenten ons getoond hebben dat een ontwerpvak meer skills nodig heeft dan enkel het ‘weten’, ontwikkelen we een visuele samenvatting van de nodige kennisdimensies. Dit leidt naar het resultaat van een creatief product: het radardiagram van kennisdimensies als remediëringstool. Dit onderzoek vormt de aanleiding voor meerdere vervolgonderzoeken zoals het uittesten van de ontworpen tools en het inzetten van deze tools in andere opleidingen in het hoger alsook secundair onderwijs.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleRemediëring hoger onderwijs aan de fac ARK
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de ontwerpwetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationPanis, Sander & Stulens, Axelle (2024) Remediëring hoger onderwijs aan de fac ARK.-
item.contributorPanis, Sander-
item.contributorStulens, Axelle-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
745d84c0-5669-4007-8fc1-8a744b705e2b.pdf13.94 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.