Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1942/43789
Title: | Wetenschappelijk tekenen, van een 1u vak naar een geïntegreerd element binnen de praktijkvakken of niet? | Authors: | Lebegge, Maarten | Advisors: | EMMERS, Elke GIELEN, Mario STRUYVEN, Katrien |
Issue Date: | 2024 | Publisher: | UHasselt | Abstract: | Deze masterproef onderzoekt de uitdagingen rondom het vak Wetenschappelijk Tekenen (WT) aan de Provinciale Kunsthumaniora Hasselt, met een focus op de richtingen Architecturale Beeldende Vorming (ABV) en Architecturale Vorming (AV). Het onderzoek richt zich op het identificeren van uitdagingen op macro-, meso- en microniveau met betrekking tot de rol van WT binnen het huidig curriculum, gezien de modernisering van het onderwijs de noodzaak voor het vak WT heeft afgeschaft. De onderzoeksvraag die hieruit volgt is: ‘Wetenschappelijk tekenen, van een éénuursvak naar een geïntegreerd element binnen de praktijkvakken of niet? Ondersteuning door vakdidactische materialen.’ Het eindproduct van deze masterproefproef is een online omgeving, vakgroep map in smartschool, waarin een ruimte is voor collega's om samen te werken aan curriculaire integratie. In deze map werd het vak WT als voorbeeld deels uitgewerkt en werden standaard documenten opgesteld als houvast om mee aan de slag te gaan. | Notes: | Educatieve master in de ontwerpwetenschappen | Document URI: | http://hdl.handle.net/1942/43789 | Category: | T2 | Type: | Theses and Dissertations |
Appears in Collections: | Master theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
30d6bccb-61ab-4390-a4a4-8ae284cc9075.pdf | 42.84 MB | Adobe PDF | View/Open |
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.