Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSTRUYVEN, Katrien
dc.contributor.advisorGIELEN, Mario
dc.contributor.authorDe Souter, Rachel
dc.date.accessioned2024-09-13T07:50:47Z-
dc.date.available2024-09-13T07:50:47Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1942/43793-
dc.description.abstractDit onderzoek in de klassen 5DA-BT en T3CM6 (schooljaar 2023-2024) onderzocht of het betrekken van leerlingen bij het opstellen van klasregels en gevolgen een positieve invloed heeft op het klasklimaat. De regels werden samen met leerlingen vastgesteld tijdens een kringgesprek in de eerste schoolweek. Een bevraging via Microsoft Forms toonde aan dat leerlingen het waarderen inspraak te hebben, wat leidt tot een betere relatie tussen leerlingen en leerkracht. Het betrekken van leerlingen bij het opstellen van regels vermindert ook discussies over regelovertredingen. Belangrijk is dat leerlingen voldoende ondersteuning en begeleiding van de leerkracht krijgen bij het opstellen van het klasbeleid, en dat de formulering ervan aandacht krijgt. Bij correcte uitvoering heeft dit een positief effect op het klasklimaat.
dc.format.mimetypeApplication/pdf
dc.languagenl
dc.publisherUHasselt
dc.titleWat is het effect op het klasklimaat als de leerlingen mee inspraak krijgen in het opstellen van het klasbeleid
dc.typeTheses and Dissertations
local.bibliographicCitation.jcatT2
dc.description.notesEducatieve master in de wetenschappen en technologie-wetenschappen
local.type.specifiedMaster thesis
item.fulltextWith Fulltext-
item.fullcitationDe Souter, Rachel (2024) Wat is het effect op het klasklimaat als de leerlingen mee inspraak krijgen in het opstellen van het klasbeleid.-
item.contributorDe Souter, Rachel-
item.accessRightsOpen Access-
Appears in Collections:Master theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5cd082eb-66c7-4594-8861-9936ffeeb6d5.pdf1.3 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.