Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43853
Title: The Road to Success: Exploring How Prior Knowledge Shapes Academic Performance in Rehabilitation Sciences
Authors: Fieten, Sara 
Advisors: AGTEN, Anouk
Issue Date: 2024
Publisher: tUL
Abstract: Dit onderzoek onderzocht de correlatie tussen de voorkennis van studenten in fysica, wiskunde en chemie en hun slaagkansen in de eerste bachelor Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie aan de Universiteit Hasselt. De resultaten tonen aan dat voorkennis in wiskunde en fysica cruciaal is voor het slagen in de eerste bachelorvakken van Kinesitherapie, met name in biomechanica (OPO: Kinesiology). Daarnaast werd ook onderzocht of grote OPO's (12 studiepunten), die uit meerdere kleinere vakken bestaan, studievertragend werken. Uit het onderzoek is aangetoond dat het vak biomechanica binnen het OPO Kinesiology studievertragend werkt.
Notes: Educatieve master in de gezondheidswetenschappen
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/43853
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1528d7eb-2e0d-4029-a644-685fcd884c60.pdf3.45 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.