Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1942/43873
Title: Ontwikkeling van een AI-gebaseerd prototype dat studenten en docenten ondersteunt met oefeningen
Authors: Thys, Jarne 
Advisors: VANACKEN, Davy
ROVELO RUIZ, Gustavo Alberto
Issue Date: 2024
Publisher: UHasselt
Abstract: Met de opkomst van Large Language Models (LLM's) is er nu een mogelijkheid voor studenten om vragen te stellen aan artificiële intelligentie (AI). Er zijn echter zorgen onder docenten over de invloed van AI op de onderwijskwaliteit, bijvoorbeeld door de nauwkeurigheid van door AI gegenereerde antwoorden en mogelijks verminderde interactie met studenten. Deze masterproef focust op het verkennen van de toepassingen en uitdagingen van AI in het onderwijs, en vooral dan LLM's, en het creëren van een prototype dat demonstreert hoe deze toepassingen kunnen worden geïmplementeerd. Na het literatuuronderzoek worden enkele experimenten uitgevoerd waarbij de antwoorden van LLM's worden voorgelegd aan docenten. De bevindingen hieruit dienen als basis voor het ontwikkelen van verschillende tools die docenten en studenten kunnen ondersteunen bij oefeningen. Uiteindelijk wordt er een applicatie ontwikkelt die de verschillende tools beschikbaar maakt op een manier die transparant is over de gebruikte AI-tools. Door de docent aanpasbare LLM’s, oefeningen voorgesteld door een recommender en een dynamische FAQ dragen bij aan de mogelijkheden om het onderwijs te verbeteren met AI. Verzamelde data zorgen ervoor dat de interactie tussen docenten en studenten niet verminderd en docenten hun materiaal beter kunnen afstemmen op de studenten. Dit is een kleine greep uit de mogelijkheden van AI in het onderwijs. Verder onderzoek kan zich richten op het uitvoeren van een user study om de effectiviteit en gebruikservaring te evalueren.
Notes: master in de industriële wetenschappen: informatica
Document URI: http://hdl.handle.net/1942/43873
Category: T2
Type: Theses and Dissertations
Appears in Collections:Master theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83146fa3-c217-446f-9fae-de7467bb15fb.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open
e6cc2be8-3efa-4ff4-9530-499cf0009fd9.pdf344.01 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.